1

Téma: Lezecké auto...

Budoucí poptávající mě požádal najít pár tipů na ,,lezecké auto,,
Rád se podělím s ostatními, třeba také někdo uvažuje o koupi smile

Kritéria:
od 2006, do 100 tCZK, kombi nebo Van, max. 150 000km
Ford, Hyinday, Skoda, VW, Seat, Toyota

http://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/ … oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/ … oFrom=list
Jiné vozy jsem s těmi kritérii na sauto.cz nenašel.

http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/sko … 60550.html
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/for … 90826.html
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/ope … 38930.html


Trochu nad limit ale:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/ … oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/volks … oFrom=list


Můj favorit smile
http://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/ … oFrom=list
http://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/ … oFrom=list

2

Re: Lezecké auto...

Tady máš něco dalšího:
http://ford-galaxy.autobazar.cz/inzerat … tdci-ghia/

taky ještě renault:
http://renault-espace.autobazar.cz/inze … thentique/

3

Re: Lezecké auto...

Dobré tipy...
Nechci ten první zpochybňovat, ale podle mě to je ten první inzerát podvod nebo tam chybí 1 před cenou...
Mrkni na další inzeráty, nejnižší cena 150 tis....

Ale za typ auta také palec nahoru...

4 Naposledy upravil: Jaco (19.5.2014 01:02:24)

Re: Lezecké auto...

Z takhle zaměřených aut mám dlouhodobou zkušenost s Toyotou Avensis 2. gen.  2.0 D-4D 81 kW a 2.2 D-4D110 kW, Octavií 1. gen. 1,9 TDI 66 kW a 81 kW a 2. gen. 2.0 TDI PD 103 kW, Ford Mondeo mkIII 2.0 TDCi 96 kW

Jako lezecký auto s minimální spotřebou, spolehlivým (v tomto případě nezničitelným motorem) bych já osobně volil něco s VW koncernovým motorem 1.9 TDI 81 kW. Dá se jezdit s lehčí nohou delší trasy i pod 4,5 litru (to se mi s žádným jiným výše jmenovaným naftovým kombíkem ani omylem nepovedlo), jakožto motor bez PD a CR je prakticky bezporuchovej (a když, tak vzhledem k počtu vyrobených kusů a jednoduchosti motoru za minimální náklady spravitelnej) a nenáročnej. Nehrozí nebezpečí kupování extra drahejch vstřiků, turb a čerpadel, protože zaprvně neodcházej a zadruhý stojí zlomek ceny co u ostatních motorů. Tenhle motor se dával do prvních octavií, golfů, passatů, bora, sharan a pak nějaký seaty a audiny, který asi není třeba řešit.

Co se týče ostatních jmenovaných aut, ke kterým jsem schopen vzhledem k počtu najetých km s nimi něco říct, tak Avensis supr spolehlivost (kromě motoru 81 kW, trochu náchylnější, za nejlepší motor pro Avensise je obecně považován nástupce tohoto, který má 93 kW, má menší spotřebu a výrazně lepší spolehlivost, vyráběl se od 2006), klidná jízda za 5,4l (s 93 kW míň), velmi bezpečné auto, chce slušnou naftu. Vstřiky, setrvačník a turbo bych na Avensise nechtěl moc platit. Nicméně Avensis s 93 kW bych zařadil možná na úroveň 1,9 TDI 81kW, jen je třeba počítat s dražší údržbou, je to výrazně modernější auto)

S CR a PD motory od VW (tedy i Skoda) špatná zkušenost-každou chvíli drahý servis, spotřeba výrazně vyšší než u 81 kW. Mondeo jezdilo za 5,9, neustálé problémy se servem, z výše jmenovaných nejlepší jízdní vlastnosti, supr svezení, nicméně dost brzy problém s drahými vstřiky a turbem. V zatáčkách je ale Mondeo jako doma.

Octavie je z těchto aut i nejvyšší a nejlíp zvládne polňačku (ještě Mondeo), což považuju u lezeckýho auta za dobrý. Stejně tak dostupnost a cena dílů, pneu, ... Pokud je Octa malá, asi bych volil Passata B5 s tímto motorem, jen je třeba počítat s o maličko vyšší cenou dílů (stále však pod cenou ostatních), jeho přední náprava je náchylnější na rozmlácený cesty, případně Avensisem 93 kW, který se ale asi nevejde cenou. Ono rok 2006 a novější a zároveň 100 000 Kč je dost prekérní situace, která si u turbodieselu skoro říká o problém s výrazně stočeným nebo problémovým autem.

S MPV/VAN neporadím.

Ještě bych dodal k tomu nájezdu.. Pokud to není vyloženě auto, které má kromě papírové servisky i prověřený záznamy v cebii/autorizovanym servisu, nebo není od souseda, který ho má od nova, tak bych se rozhodoval podle stavu, ne podle km. Většina turbodieselů je beztak stočená, takže nemá smysl věnovat (kromě o dva řádky výš zmíněného případu) pohledu na počítadlo ujetých km ani sekundu, je to akorát cesta do pekla. A stanovený limit nájezdu spolu s cenou a rokem je z reálného pohledu z většiny případů z říše snů.

Hachi Roku

5

Re: Lezecké auto...

Mě se hodně líbí

http://www.autoesa.cz/skoda/octavia/kombi/c-74421.html

SMRT NEBO SLÁVA!

6

Re: Lezecké auto...

Na to, že je to ten domrvenej 74 kW PD motor je dost drahá big_smile Já jsem celkem ujetej na ty 81 kW Laurin/Klement,

http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/sko … 33847.html

big_smile

Hachi Roku

7

Re: Lezecké auto...

Vojto kup si motorku. Jezdit v aute je nuda.

Anything less than immortality is a complete waste of time

8

Re: Lezecké auto...

Přesně. Třeba Africa Twin je výborná lezecká motorka.

Hachi Roku